Pozwolenie zintegrowane
Wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego powinien zawierać :
- Oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby,
- Adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji,
- Informację o tytule prawnym do instalacji,
- Informacje o rodzaju instalacji, stosowanych urządzeniach i technologiach oraz charakterystykę techniczną źródeł powstawania i miejsc emisji,
- Ocenę stanu technicznego instalacji,
- Informacje o rodzaju prowadzonej działalności,
- Opis możliwych wariantów funkcjonowania instalacji,
- Bilans masowy i rodzaje wykorzystywanych materiałów, surowców i paliw, wraz ze schematem technologicznym,
- Informację o energii wykorzystywanej lub wytwarzanej przez instalację,
- Wielkość i źródła powstawania albo miejsca emisji - aktualnych i proponowanych - w trakcie normalnej eksploatacji instalacji oraz w warunkach odbiegających od normalnych, w szczególności takich jak : rozruch, awaria, wyłączenia,
- Informacje o planowanych okresach funkcjonowania instalacji w warunkach odbiegających od normalnych,
- Informację o istniejącym lub przewidywanym oddziaływaniu emisji na środowisko,
- Wyniki pomiarów wielkości emisji z istniejącej instalacji,
- Zmiany wielkości emisji, jakie nastąpiły po wydaniu ostatniego pozwolenia dla istniejącej instalacji,
- Planowane działania, w tym przewidywane środki techniczne mające na celu zapobieganie lub ograniczanie emisji,
- Proponowane procedury monitorowania procesów technologicznych, w szczególności pomiaru lub ewidencjonowania wielkości emisji,
- Przewidywany sposób zakończenia eksploatacji nie stwarzających zagrożenia dla środowiska,
- Czas, na jaki wydane ma być pozwolenie / nie dłużej niż 10 lat /.
Wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego powinien także zawierać :
A / informacje o :
- oddziaływaniu emisji na środowisko jako całość,
- istniejącym lub możliwym oddziaływaniu transgranicznym na środowisko,
B/ uzasadnienie do proponowanej wielkości emisji w przypadkach odstępstw od granicznych wielkości emisji
oraz spełniać wymagania określone dla wniosku o wydanie pozwolenia wodno- prawnego na pobór wód w rozumieniu Ustawy Prawo Wodne / ustawa z dnia 18.07.2001 r. Prawo Wodne (tekst jednolity z 2005 r., Dz. U. Nr 239, poz. 2019 z późniejszymi zmianami)/.
Wymagane dokumenty:
- Dwa egzemplarze wniosku spełniającego wymagania art. 184 ust. 2 i 3 oraz art. 208 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (tekst jednolity z 2008 r., Dz. U. Nr 25, poz. 150) oraz wymagania określone dla wniosku o wydanie pozwolenia wodno-prawnego na pobór wód w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2001r. Prawo Wodne (tekst jednolity z 2005 r., Dz. U. Nr 239, poz. 2019 z późniejszymi zmianami).
- Dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym
- Dowód uiszczenia opłaty rejestracyjnej na wyodrębniony rachunek bankowy prowadzony przez Ministra właściwego ds. środowiska. Wysokość opłaty rejestracyjnej określa Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 4.11.2002r. w sprawie wysokości opłat rejestracyjnych / Dz.U. Nr 190 poz.1591 z 2002r./
- Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
- Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
Załączniki
- wykaz informacji wymaganych we wniosku.
Opłata skarbowa:
Na podstawie art. 1 ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 ze zm.) oraz załącznika do ustawy, należy dokonać opłaty skarbowej w wysokości 2011 zł w kasie Urzędu Miasta Wodzisławia Śl., przy ul. Bogumińskiej 4 lub przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Wodzisławiu Śl.
Termin załatwienia sprawy:
Wydanie decyzji od momentu złożenia wniosku wraz z wymaganymi załącznikami nastąpi w ciągu 6 miesięcy.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji można złożyć do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem organu, który wydał pozwolenie, w ciągu 14 dni od daty jej doręczenia.
Uwagi
W przypadku braku kompletu dokumentów (wymienionych w karcie) lub też niekompletnych danych wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia brakujących dokumentów lub danych.
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|