Rejestracja zwierząt


Rejestr zwierząt należących do gatunków, podlegających ograniczeniom na podstawie przepisów prawa Unii Europejskiej zaliczanej do płazów gadów, ptaków lub ssaków (Art. 64 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. z 2009 r., Dz.U.Nr 151, poz. 1220 ze zm.).

Obowiązek zgłoszenia do rejestru lub wykreślenia z rejestru powstaje z dniem nabycia lub zbycia, wwozu do kraju lub wywozu za granicę państwa, wejście w posiadanie zwierzęcia, jego utraty lub śmierci.

Obowiązkowi zgłoszenia podlega również zmiana danych określonych we wniosku.

Wniosek o dokonanie wpisu lub wykreślenia z rejestru powinien być złożony w terminie 14 dni od dnia powstania tego obowiązku.

Wniosek należy złożyć staroście właściwemu ze względu na miejsce przetrzymywania zwierząt lub prowadzenia ich hodowli.

Wniosek powinien zawierać następujące dane:

  1. datę;
  2. imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza lub prowadzącego hodowlę;
  3. adres miejsca przetrzymywania zwierząt lub prowadzenia hodowli;
  4. liczbę zwierząt posiadanych lub hodowanych;
  5. nazwę gatunku w języku łacińskim i polskim, jeżeli polska nazwa istnieje;
  6. datę, miejsce urodzenia lub wyklucia zwierzęcia;
  7. datę wejścia w posiadanie zwierzęcia oraz źródło jego pochodzenia;
  8. płeć zwierzęcia, jeżeli jest możliwa do ustalenia;
  9. opis trwałego oznakowania zwierzęcia, jeżeli jest oznakowane;
  10. cel podtrzymywania lub prowadzenia hodowli zwierzęcia;
  11. numer i datę wydania:
  • zezwolenia na import zwierzęcia do kraju albo
  • zezwolenia na schwytanie zwierzęcia w środowisku, albo
  • dokumentu wydanego przez powiatowego lekarza weterynarii, potwierdzającego urodzenie zwierzęcia w hodowli, albo
  • innego dokumentu stwierdzającego legalność pochodzenia zwierzęcia.

Do wniosku o dokonanie wpisu do rejestru załącza się kopię dokumentu potwierdzającą legalność pochodzenia zwierzęcia.


Opłata skarbowa za wpis do rejestru zwierząt:


Na podstawie art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. a) ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 ze zm.) oraz części I pkt 19 załącznika do ustawy, należy dokonać opłaty skarbowej w wysokości 26 , w kasie Urzędu Miasta Wodzisławia Śl., przy ul. Bogumińskiej 4 lub przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Wodzisławiu Śl.


Formularze wniosków są dostępne w Wirtualnym Biurze prowadzonym w ramach BIP-u w rubryce WNIOSKI DO POBRANIA.
Informacja wytworzona przez:
Dariusz Koryciński
email: dkorycinski@finn.pl
, w dniu:  30‑01‑2011 16:55:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Leszek Ignatowicz
email: informatyk@powiatwodzislawski.pl tel.:324539987 fax: 324539712
, w dniu:  30‑01‑2011 16:55:00
Data ostatniej aktualizacji:
02‑02‑2011 11:05:13
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie