Pozwolenie zintegrowane
Wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego powinien zawierać :
- Oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby,
- Adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji,
- Informację o tytule prawnym do instalacji,
- Informacje o rodzaju instalacji, stosowanych urządzeniach i technologiach oraz charakterystykę techniczną źródeł powstawania i miejsc emisji,
- Ocenę stanu technicznego instalacji,
- Informacje o rodzaju prowadzonej działalności,
- Opis możliwych wariantów funkcjonowania instalacji,
- Bilans masowy i rodzaje wykorzystywanych materiałów, surowców i paliw, wraz ze schematem technologicznym,
- Informację o energii wykorzystywanej lub wytwarzanej przez instalację,
- Wielkość i źródła powstawania albo miejsca emisji - aktualnych i proponowanych - w trakcie normalnej eksploatacji instalacji oraz w warunkach odbiegających od normalnych, w szczególności takich jak : rozruch, awaria, wyłączenia,
- Informacje o planowanych okresach funkcjonowania instalacji w warunkach odbiegających od normalnych,
- Informację o istniejącym lub przewidywanym oddziaływaniu emisji na środowisko,
- Wyniki pomiarów wielkości emisji z istniejącej instalacji,
- Zmiany wielkości emisji, jakie nastąpiły po wydaniu ostatniego pozwolenia dla istniejącej instalacji,
- Planowane działania, w tym przewidywane środki techniczne mające na celu zapobieganie lub ograniczanie emisji,
- Proponowane procedury monitorowania procesów technologicznych, w szczególności pomiaru lub ewidencjonowania wielkości emisji,
- Przewidywany sposób zakończenia eksploatacji nie stwarzających zagrożenia dla środowiska,
- Czas, na jaki wydane ma być pozwolenie / nie dłużej niż 10 lat /.
Wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego powinien także zawierać:
A / informacje o :- oddziaływaniu emisji na środowisko jako całość,
- istniejącym lub możliwym oddziaływaniu transgranicznym na środowisko,
Wymagane dokumenty:
- Dwa egzemplarze wniosku spełniającego wymagania art. 184 ust. 2 i 3 oraz art. 208 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska oraz wymagania określone dla wniosku o wydanie pozwolenia wodno-prawnego na pobór wód w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2001r. Prawo Wodne.
- Dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym
- Dowód uiszczenia opłaty rejestracyjnej na wyodrębniony rachunek bankowy prowadzony przez Ministra właściwego ds. środowiska. Wysokość opłaty rejestracyjnej określa Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 4.11.2002r. w sprawie wysokości opłat rejestracyjnych.
- Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
- Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
Załączniki - wykaz informacji wymaganych we wniosku.
Termin załatwienia sprawy:
Wydanie decyzji od momentu złożenia wniosku wraz z wymaganymi załącznikami nastąpi w ciągu 6 miesięcy.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji można złożyć do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem organu, który wydał pozwolenie, w ciągu 14 dni od daty jej doręczenia.
Uwagi
W przypadku braku kompletu dokumentów (wymienionych w karcie) lub też niekompletnych danych wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia brakujących dokumentów lub danych.
email: os@powiatwodzislawski.pl tel.:(32) 412 09 56 fax: (32) 453 99 69 , w dniu: 01‑02‑2011 01:49:00
email: dkorycinski@finn.pl , w dniu: 01‑02‑2011 01:49:00
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|