Powiatowy Rzecznik Konsumentów - ważne ustawy / pliki do pobrania
Obowiązkiem Powiatowego Rzecznika Konsumentów i jego Biura jest pomaganie wyłącznie konsumentom w sprawach ochrony praw konsumenckich. Zgodnie z art. 22(1) k.c. za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej (tj. zakup towaru lub usługi) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Konsumenci są słabszymi uczestnikami rynku od przedsiębiorców, dlatego wymagają odpowiedniej pomocy (patrz link: Informacje teleadresowe – zadania rzecznika i jego biura jako ustawowe sposoby pomocy oraz godziny urzędowania biura).
Pliki do pobrania
Wzory wniosku o udzielenie pomocy konsumentowi:
- Wniosek o udzielenie pomocy konsumentowi-proszę drukować dwustronnie (docx 23KB)
- Wniosek o udzielenie pomocy konsumentowi-proszę drukować dwustronnie (PDF 214 KB)
W przypadku sprawy dotyczącej reklamacji usług finansowych wobec banku wskazane jest złożenie wraz z wnioskiem o pomoc upoważnienia o udzielenie informacji rzecznikowi konsumentów przez bank zgodnie z poniższym wzorem.
Wzór upoważnienia do banku o udzielenie informacji rzecznikowi konsumentów:
Wzory pism reklamacyjnych:
- Reklamacja towaru z tytułu rękojmi (PDF) – dotyczy umów zawartych DO 31.12.2022 r. i umów o dzieło
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość bądź poza lokalem przedsiębiorstwa – dotyczy umów zawartych OD 1.1.2023 (docx 22KB)
- Reklamacja – niezgodność z umową – żądanie naprawy lub wymiany dotyczy umów zawartych OD 1.1.2023 (docx 18KB)
- Reklamacja towaru – żądanie obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy ze względu na wadę istotną – dotyczy umów zawartych OD 1.1.2023 (docx 19KB)
- Reklamacja towaru – żądanie obniżenia ceny po wcześniejszym żądaniu naprawy lub wymiany – dotyczy umów zawartych OD 1.1.2023 (docx 19KB)
- Reklamacja towaru – żądanie odstąpienia od umowy po wcześniejszym żądaniu naprawy lub wymiany – dotyczy umów zawartych od 1.1.2023 (docx 19KB)
Uwaga: Biuro nie przyjmuje wniosków przesyłanych mailowo.
Zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 922) informujemy, że administratorem danych osobowych podanych przez konsumentów we wnioskach o udzielenie pomocy jest Powiat Wodzisławski (ul. Bogumińska 2, 44-300 Wodzisław Śląski), a dane są przetwarzane wyłącznie w celu realizacji tego wniosku / rozpatrzenia zgłoszonej sprawy konsumenckiej. W celu skutecznej realizacji sprawy dane mogą być udostępnione innym podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa oraz firmom zaangażowanym lub związanym ze zgłoszoną sprawą konsumencką. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem możliwości realizacji wniosku / rozpatrzenia zgłoszonej sprawy konsumenckiej. Ponadto konsumentom przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
email: informatyk@powiatwodzislawski.pl tel.:324539987 fax: 324539712 , w dniu: 30‑01‑2011 17:44:00
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|