Zmiana w funkcjonowaniu nieodpłatnej pomocy prawnej w punkcie w Zespole Poradni Specjalistycznych w Wodzisławiu Śląskim
Od poniedziałku wracają stacjonarne punkty porad prawnych i obywatelskich
Od najbliższego poniedziałku, 18 stycznia, zostają otwarte dla mieszkańców stacjonarne punkty porad prawnych i obywatelskich. Przypomnijmy, że w związku z pandemią koronawirusa od 3 listopada 2020 r. porady były udzielane przez telefon.
Otwarcie punktów stacjonarnych nie oznacza jednak rezygnacji z reżimu sanitarnego. Aby zachować zasady bezpieczeństwa zarówno klientów, jak i prawników dyżurujących w biurach, nadal obowiązują wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego. Każda osoba, która chce skorzystać z porady, powinna najpierw umówić się do konkretnego punktu, na konkretny dzień i godzinę dzwoniąc pod numer tel. 32 412 09 51 (poniedziałek, wtorek środa w godz. od 7.30 do 15.30, czwartek w godz. od 7.30 do 17.00 , piątek w godz. od 7.30 do 14.00) lub wchodząc na stronę internetową – PRZEJDŹ
W punkcie porad prawnych powinna znajdować się jedna osoba korzystająca z porady, w uzasadnionych przypadkach prawnik może wyrazić zgodę na to, żeby w punkcie znajdowało się więcej osób (w szczególności dotyczy to osób towarzyszących osobom niepełnosprawnym).
Osoba, która zostanie umówiona na poradę, powinna przybyć do punktu na umówioną godzinę, w maseczce, a po wejściu do punktu zdezynfekować ręce płynem dezynfekcyjnym. Należy zachować odpowiedni dystans między osobami. Jeżeli osoba chcąca uzyskać bezpłatną poradę prawną nie jest pewna co do swojego stanu zdrowia (wykazuje objawy choroby typu kaszel, katar, gorączka), powinna umówić się na wizytę w takim terminie, kiedy ma pewność, że jest zdrowa.
Od 3 listopada 2020 r. bezpłatne porady prawne udzielane będą telefonicznie
Od 3 listopada do odwołania, prawnicy dyżurujący w punktach bezpłatnych porad prawnych w naszym powiecie przechodzą na zdalne świadczenie usług. Poradę prawną będzie można uzyskać telefonicznie lub online.
Biorąc pod uwagę ogólną sytuację zagrożenia epidemicznego w kraju, zdecydowano o tymczasowej zmianie zasad w zakresie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej na terenie powiatu.
Do odwołania porady będą odbywać się telefonicznie lub mailowo. Klienci zainteresowani poradą „na odległość” będą mogli zapisać się pod numerem telefonu 32 412 09 51 w godzinach pracy Starostwa Powiatowego w Wodzisławiu Śląskim.
Dodatkowo rezerwacji porady telefonicznej lub mailowej można dokonać elektronicznie poprzez stronę: https://np.ms.gov.pl/śląskie/wodzisławski lub https://www.powiatwodzislawski.pl/
O terminie wznowienia stacjonarnych usług nieodpłatnych porad prawnych będziemy informowali na bieżąco na stronie internetowej powiatu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
Wykaz punktów nieodpłatnej pomocy prawnej na terenie powiatu wodzisławskiego w 2020 r.
Informacja o zasadach udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej (2020 r.)
Elektroniczne umawianie wizyt na bezpłatne porady prawne
Rozstrzygnięcie otwartego konkursu ofert na powierzenie prowadzenia na terenie powiatu wodzisławskiego punktów, w których będzie udzielana nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie w 2021 roku
Ogłoszenie otwartego konkursu ofert na powierzenie prowadzenia na terenie powiatu wodzisławskiego punktów, w których będzie udzielana nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie w 2021 r.
W środę (17 czerwca) punkt porad prawnych w Pszowie czynny dłużej
Informujemy, że w związku z tym, iż Urząd Miasta Pszowa 12 czerwca nie przyjmuje klientów, odpracowanie dyżuru w punkcie nieodpłatnych porad prawnych odbędzie się 17 czerwca (środa). W tym dniu punkt porad prawnych nr 4 będzie przyjmował klientów przez 8 godzin od 9.00-17.00. Na poradę prawną należy umówić się pod numerem telefonu 32 4120951.
KOMUNIKAT W SPRAWIE STACJONARNYCH PORAD PRAWNYCH OD DNIA 1 CZERWCA 2020 R.
Uprzejmie informujemy, że wychodząc naprzeciw prośbom klientów od dnia 1 czerwca zostają otwarte stacjonarne punkty porad prawnych. Z powodu epidemii koronawirusa w okresie od 23 marca do dnia 29 maja funkcjonowały teleporady i klienci mogli uzyskać poradę prawną przez telefon.
Jednakże, żeby zachować zasady bezpieczeństwa zarówno klientów, jak i prawników dyżurujących w biurach, aktualne pozostają wytyczne Głównej Inspekcji Sanitarnej. Każda osoba, która chce skorzystać z porady prawnej powinna zadzwonić na infolinię rejestracyjną tel. 32 4120951 i umówić się do konkretnego punktu, na konkretny dzień, godzinę. W punkcie porad prawnych powinna znajdować się 1 osoba korzystająca z porady, w uzasadnionych przypadkach prawnik może wyrazić zgodę na to, żeby w punkcie znajdowało się więcej osób (w szczególności dotyczy to osób towarzyszących osobom niepełnosprawnym).
Osoba, która zostanie umówiona na poradę powinna przybyć do punktu na umówioną godzinę, w maseczce lub przyłbicy, a po wejściu do punktu zdezynfekować ręce płynem dezynfekcyjnym (ewentualnie posiadać rękawiczki). Należy zachować odpowiedni dystans między klientem, a prawnikiem. Jeżeli klient nie jest pewny co do swojego stanu zdrowia (wykazuje objawy choroby typu kaszel, katar, gorączka), to powinien umówić się na wizytę w takim terminie, kiedy ma pewność, że jest zdrowy.
Informujemy również, że w związku z nowelizacją ustawy z bezpłatnych porad prawnych mogą korzystać przedsiębiorcy prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, niezatrudniających innych osób w ciągu ostatniego roku. Do tej pory z możliwości korzystania z nieodpłatnej pomocy prawnej wyłączone były sprawy związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, z wyjątkiem przygotowania do rozpoczęcia takiej działalności. Rozszerzenie tej pomocy na osoby samozatrudnione jest związane z pandemią COVID-19 i jej skutkami, które odczuwają najmniejsze firmy.