Informacje dotyczące rejestracji zwierząt
REJESTR ZWIERZĄT
Rejestr zwierząt należących do gatunków, podlegających ograniczeniom na podstawie przepisów prawa Unii Europejskiej zaliczanej do płazów gadów, ptaków lub ssaków
(Art. 64 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody.
Obowiązek zgłoszenia do rejestru lub wykreślenia z rejestru powstaje z dniem nabycia lub zbycia, wwozu do kraju lub wywozu za granicę państwa, wejście w posiadanie zwierzęcia, jego utraty lub śmierci.
Obowiązkowi zgłoszenia podlega również zmiana danych określonych we wniosku.
Wniosek o dokonanie wpisu lub wykreślenia z rejestru powinien być złożony w terminie14 dni od dnia powstania tego obowiązku.
Wniosek należy złożyć staroście właściwemu ze względu na miejsce przetrzymywania zwierząt lub prowadzenia ich hodowli.
Wniosek powinien zawierać następujące dane:
- datę;
- imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza lub prowadzącego hodowlę;
- adres miejsca przetrzymywania zwierząt lub prowadzenia hodowli;
- liczbę zwierząt posiadanych lub hodowanych;
- nazwę gatunku w języku łacińskim i polskim, jeżeli polska nazwa istnieje;
- datę, miejsce urodzenia lub wyklucia zwierzęcia;
- datę wejścia w posiadanie zwierzęcia oraz źródło jego pochodzenia;
- płeć zwierzęcia, jeżeli jest możliwa do ustalenia;
- opis trwałego oznakowania zwierzęcia, jeżeli jest oznakowane;
- cel podtrzymywania lub prowadzenia hodowli zwierzęcia;
- numer i datę wydania:
- zezwolenia na import zwierzęcia do kraju,
- albo zezwolenia na schwytanie zwierzęcia w środowisku,
- albo dokumentu wydanego przez powiatowego lekarza weterynarii, potwierdzającego urodzenie zwierzęcia w hodowli,
- albo innego dokumentu stwierdzającego legalność pochodzenia zwierzęcia
Do wniosku o dokonanie wpisu do rejestru załącza się kopię dokumentu potwierdzającą legalność pochodzenia zwierzęcia.
Opłata skarbowa za wpis do rejestru zwierząt jednego gatunku:
Na podstawie art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. a) ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. należy dokonać opłaty skarbowej w wysokości 26 zł, w kasie Urzędu Miasta Wodzisławia Śl., przy ul. Bogumińskiej 4 lub przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Wodzisławiu Śl.
Formularze wniosków są dostępne w Wirtualnym Biurze prowadzonym w ramach BIP -u w rubryce WNIOSKI DO POBRANIA.
email: os@powiatwodzislawski.pl tel.:(32) 412 09 56 fax: (32) 453 99 69 , w dniu: 01‑02‑2011 01:41:00
email: dkorycinski@finn.pl , w dniu: 01‑02‑2011 01:41:00
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|